PDA

Näytä koko versio : Dre

Nemeziz
12.11.2005, 18:21
Hei!

Tiedän, että PS2:sen disc read errorista on keskusteltu pian jo kyllästymiseen saakka, mutta on ihan pakko vielä kysästä asiasta.

En saa omaa pleikkari kakkostani millään lukemaan levyjä. Tein linssien puhdistuksen Consoleportalin ohjeiden mukaan (elektroniikka spraylla) sekä siirtäjämuovin tarkastuksen (oli todella hyvässä kunnossa).

Tämän hetkinen ongelma on se, että kone antaa disc read erroria lähes jokaisen pelin kanssa. Satunnaisesti olen muutaman pelin saanut toimimaan, mutta itse asiassa hyvin harvoin. DVD-leffat eivät myöskään näy, mutta kaikki pleikkari ykkösen alkup. pelit toimivat hienosti.
Kone siis pyörittää levyjä, mutta useimmat eivät käynnisty.

Kone on mallia SCPH-500004 eikä sitä ole modattu.
Viimeiset korjausmahdollisuudet taitavat olla laserin "kalibrointi" taikka uuden laserin hankinta? Ihan suinpäin en viitsisi uutta laseria hankkia, koska sillä on kuitenkin hintaa sen verran paljon...

Shadown
12.11.2005, 23:15
Melekin ainoa vika voisi olla laserin loppuun kuluminen.

Peteju
14.11.2005, 05:23
Hei!

Tiedän, että PS2:sen disc read errorista on keskusteltu pian jo kyllästymiseen saakka, mutta on ihan pakko vielä kysästä asiasta.

En saa omaa pleikkari kakkostani millään lukemaan levyjä. Tein linssien puhdistuksen Consoleportalin ohjeiden mukaan (elektroniikka spraylla) sekä siirtäjämuovin tarkastuksen (oli todella hyvässä kunnossa).

Tämän hetkinen ongelma on se, että kone antaa disc read erroria lähes jokaisen pelin kanssa. Satunnaisesti olen muutaman pelin saanut toimimaan, mutta itse asiassa hyvin harvoin. DVD-leffat eivät myöskään näy, mutta kaikki pleikkari ykkösen alkup. pelit toimivat hienosti.
Kone siis pyörittää levyjä, mutta useimmat eivät käynnisty.

Kone on mallia SCPH-500004 eikä sitä ole modattu.
Viimeiset korjausmahdollisuudet taitavat olla laserin "kalibrointi" taikka uuden laserin hankinta? Ihan suinpäin en viitsisi uutta laseria hankkia, koska sillä on kuitenkin hintaa sen verran paljon...

Olen tässä aikeissa kirjoittaa v9 & v10 koneiden DRE vioista hieman
lisää, mutta en ole kiireistäni sittemmin joutanut.

Kannattaa tarkistaa laserpään Käämit, nimittäin jos ne on alle 4.5 niin
konsoli ei saa tarkkaa kuvaa levystä, jonka jälkeen se tulostaa
"disc read errorin"

elikkäs

nappaat laserin irti jonka jälkeen irrotat sen mustan muovisuojuksen viel siitä,
sen jälkeen otat yleismittarin, heität yleismittarin
200ohm asteikolle ja mittaat seuraavan kuvan mukaiset käämit.

http://cyber-mag.com/station/laserimg/laser_coil1.jpg

Coil 1 = 4,5ohm
Coil 2 = 4,5ohm

jos kummatkin näyttävät 4,5 taikka hieman yli
ei vika johdu käämeistä, silloin veikkaan heikkoa laseria
joka on nyt sitten aikansa elänyt.

-Pete

Nemeziz
16.11.2005, 16:29
Kiitoksia ohjeista!

Täytyy katsoa tota konetta tarkemmin viikonloppuna niin ilmoittelen sitten, että miten kävi.