Näytä koko versio : <default>POLKU</default>
Mistä voi johtua, että vaikka muokkaan xbmc.xml tiedostoa:
<!-- My Videos shares !-->
<video>
<default>F:\VIDEOT\</default>
niin mulla ei tuu näkymään ton hakemistopolun sisältö kun valitsen video-painikkeen?
Mikään ei ole varmaa tietoa mitä nyt kirjoitan mutta mahdollisia ongelmia kuitenkin.
1. Pienillä ja isoilla kirjaimilla saattaa olla väliä eli onko kansio varmasti VIDEOT eikä esim. Videot tai videot
2. Mistä tiedät että noiden <default></default> väliin tulee polku, eikä esimerkiksi alempana bookmarkkeihin merkityn polun (esim: <path>E:\</path>) nimeä (esim: <name>E Drive</name>)?
3. Osaako XBMC lukea tuosta defaulttien välistä mitään?
!-- My Videos shares !-->
<video>
<default></default>
<bookmark>
<name>E Drive</name>
<path>E:\</path>
</bookmark>
<bookmark>
<name>F drive</name>
<path>F:\</path>
</bookmark>
...
...
</video>
Itsellä ei ole tosiaan mitään tietoa mikä tuo video share hässäkkä on joten voin vain miettiä mikä voi olla vikana. Toivottavasti tuosta on jotain apua jollekin josku :/
Mikään ei ole varmaa tietoa mitä nyt kirjoitan mutta mahdollisia ongelmia kuitenkin.
1. Pienillä ja isoilla kirjaimilla saattaa olla väliä eli onko kansio varmasti VIDEOT eikä esim. Videot tai videot
2. Mistä tiedät että noiden <default></default> väliin tulee polku, eikä esimerkiksi alempana bookmarkkeihin merkityn polun (esim: <path>E:\</path>) nimeä (esim: <name>E Drive</name>)?
3. Osaako XBMC lukea tuosta defaulttien välistä mitään?
!-- My Videos shares !-->
<video>
<default></default>
<bookmark>
<name>E Drive</name>
<path>E:\</path>
</bookmark>
<bookmark>
<name>F drive</name>
<path>F:\</path>
</bookmark>
...
...
</video>
Itsellä ei ole tosiaan mitään tietoa mikä tuo video share hässäkkä on joten voin vain miettiä mikä voi olla vikana. Toivottavasti tuosta on jotain apua jollekin josku :/
1) Olen varmistanut, että kirjainkoko täsmää.
2) Olen kokeillut syöttää tagien väliin sekä nimeä että polkua (eri aikaan).
3) Tuota epäilen itsekkin. Mutta. Tämä seuraava pätkä on kopioitu suoraan .xml-tiedostosta:
<myprograms>
<default>Games</default>
<bookmark>
<name>Games</name>
<path>E:\Games\,F:\Games\,G:\Games\</path>
<depth>1</depth>
</bookmark>
...
...
</myprograms>
Kun painan ohjelmat painiketta niin mulle avautuu ensimmäisenä näkymä peleistä (jotka sijaitsee f:\games\).
Voiko joku väittää noin selvää ja näkyvää virhettä ongelmaksi?
Mitäs luulet tapahtuvan, jos "Ohjelmat" otsikon takana luuraa games kansion määritykset?
Lisätään nyt vielä se oikea koodi:
<myprograms>
<default>Games</default>
<bookmark>
<name>Games</name>
<path>E:\Games\,F:\Games\,G:\Games\</path>
<depth>1</depth>
</bookmark>
<bookmark>
<name>Emulators</name>
<path>E:\Emulators\,F:\Emulators\,G:\Emulators\</path>
<depth>1</depth>
</bookmark>
<bookmark>
<name>Programs</name>
<path>E:\Apps\,F:\Apps\,G:\Apps\,C:\xboxdash.xbe</path>
<depth>1</depth>
</bookmark>
<bookmark>
<name>DVD-Game</name>
<path>D:\default.xbe</path>
<depth>1</depth>
</bookmark>
</myprograms>
Mulla on koodi just tossa muodossa. Eikä se ollu ongelmana, että valitsemalla "ohjelmat", tulee ensiksi (defaultina) näkyviin pelit, niin pitääkin. Pistin sen lähinnä esimerkiksi siitä että xbmc ymmärtää ainakin myprograms kohdassa <default></default> tagien välissä olevan GAMES nimen.
Ongelma on etten saa muissa kohdissa, my pictures, my music jne, xbmc:ä avaamaan defaultina haluamaani kansiota.
Esimerkiksi kun painan xbmc valikossa kohtaa "musiikki", haluaisin että eteeni aukeaa näkymä kansiosta F:\music\. Tällä hetkellä näkyviin tulee kaikki asemat ja verkkojaot, josta pitää sit erikseen etsiä toi f:\music\
Neuvoja?
Niin, lisäät noita "bookmarkkeja" vaan kuten jo neuvottiin.
<bookmark>
<name>Esimerkki</name>
<path>D:\esimerkki\</path>
<depth>1</depth>
</bookmark>
Eli sanan "Esimerkki" korvaat sanalla, jolla haluat ja "path" kohtaan laitat sen polun, jonka roippeet haluat näkyvän.
Esim:
<bookmark>
<name>Musiikki</name>
<path>F:\musiikki\</path>
<depth>1</depth>
</bookmark>
Nonnih! Tyhmästä päästä kärsii... ja niin edelleen. Homma oli koko ajan hallussa, MUTTA en ollut korvannut xbmc.xml tiedostoa c:\ juureen vaan toi sama tiedosto löytyy myös E:\apps\xbmc\ jonne olin sen korvannut. Että näin!
Juuh, jos käyttää dashina tuota, niin se tosiaankin pitää sinne C:n juureen laittaa.
XBMC:tä käytettäessä dashina, XBE ja tuota XML tiedostoa ei tarvitse edes laittaa sinne "Home kansioon".
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.