PDA

Näytä koko versio : Xbox v.1.6c + duox2?

are001
08.11.2005, 16:23
Moro!
Ongelmia xboxin ja piirin toiminnan suhteen ja ongelmaa selvitetään edelleen.Onko tietoa onko tuommoinen v.1.6c todellakin ilmestynyt. Ruåttinkielisen sivun mukaan duox2:sesta todetaan : "*Fungerar till följande versioner av Xbox. 1.0-1.6B (dock ej de absolut senaste xboxarna 1.6c)
" eli viimeisimpien v.1.6c boxien kanssa ei toimisi? Oma boxi on valmistettu heinäkuussa 2005 eli hyvinkin tuore tapaus. Onko noissa svedujen puheissa perää vai mikä on homman nimi? Mitään versiontunnistusta 1.6c:een suhteen en löytänyt :confused:

Shadown
08.11.2005, 16:34
Uskoisin, ettei tällästä C -mallia ole sinun käsissä ainakaan.

Itse modasin juuri heinäkuussa valmistetun boxin ja se ei poikennut mitenkään 1.6 versiosta.

are001
08.11.2005, 17:05
jees,onneksi se on todennäköisesti niin. Katselin juuri, että kauppaavat ulkomailla Duo X3:sta tuohon v1.6c boxiin. Hämää vaan, kun mistään ei löydy vinkkejä tuon 1.6c erottamiseksi muista versioista. Tai en tiedä löytyykö, koska italian kieli hoituu meikäläisellä vähän huonosti :rolleyes:

EDIT: Niin ja kiitos nopeasta vastauksesta!

hurme
09.11.2005, 13:28
Voe että. Juuri ostin heinäkuussa tehdyn boxin ja tilasin siihen DuoX2-modin. Toivottavasti saan toimimaan ettei mene modi ihan hukkaan.

Shadown
09.11.2005, 14:47
Itse epäilen, että kyseessä on silkka asenusongelma, eikä muuta.

are001
17.11.2005, 07:37
Ongelma ratkennut n. 10 tunnin kiivaan taistelun jälkeen :p
Nyt kaikki toimii moitteetta...

Dream
17.11.2005, 08:48
Laita viel minkä mokan teit niin voi jotain muutakin auttaa.
Hyvä et sait toimii. ;)

are001
17.11.2005, 12:49
Laita viel minkä mokan teit niin voi jotain muutakin auttaa.
Hyvä et sait toimii. ;)

Joo, oho sori :D

ELi siis ongelmana oli nuo joulukuusivalot ja buuttaminen kolmesti käynnistäessä...modina duoX2 ja xbox versioksi varmistui ihan normaali 1.6b. Kaikkea tuli kokeiltua, tinaukset käytiin monta kertaa läpi ja ohmimittausten perusteella ne olivat ihan kunnossa, samat arvot suoraan piirilevyltä ja piikkiriman päistä. Vaan ei lähtenyt. Modipiirin vaihto toiseen samanlaiseen ei auttanut. D0 ja BT johtojen vaihto järeämpiin ei auttanut. Epäilin jo että boksi olisi liian uutta versiota.

Lopulta meni hermot, kolvailin varovasti tinaimuria apua käyttäen tuon LPC rebuild piirilevyn irti (en suosittele heikkohermoisille) ja sainkin sen n. tunnin varovaisen työn jälkeen irti ilman että emolle tuli vaurioita. Onneksi on hyvät välineet, muuten tuskin onnistuu... Sitten tein kytkökset uudelleen johdoilla. (mikä oli paljon helpompaa kuin rebuildilevyn kanssa ja lisäksi näki tarkasti mitä teki.)

Sen jälkeen boksi käynnistyi heti ja toimii moitteetta samoin kuin modipiirikin.

ELi ilmeisesti vaikka kytkennät olivat resistanssit mitaten kunnossa rebuild piirilevyllä, niin jostain ei virtaa päässyt kumminkaan läpi riittävästi ja homma kusi.

Toinen mielenkiintoinen havainto oli, että ohjeiden mukaan mitattuna piikkiriman 1 pinnin resistanssi pitäisi olla 1200ohm, mutta minun boksissani se on monta megaohmia. Tämä arvo on sama suoraan piirilevyltä ilman LPC johdotuksia. Ei kuitenkaan siis mitään vaikutusta toimintaan.

Dream
17.11.2005, 13:04
Joo en mäkään käytä tota LPC rebuildia koskaan aivan pepusta.
Piuhoilla on helpompi laittaa.
mKo:n kanssa oon jutellut samasta asiasta ja sekin oli sitä mieltä et ihan turha toi LPC rebuild.

are001
17.11.2005, 13:13
no, taas piti opetella kantapään kautta :rolleyes:

Shadown
17.11.2005, 13:43
Kyllä se rebuild mielestäni ihan OK on. Itse asennan sillä, jos mahdollista.

Se vaan, että se pitää asettaa oikein.
Varsinkin DuoX2 mukana tuleva levy on hivenen epäsopiva. Joten pientä asettelua kaipaa.

Dream
17.11.2005, 14:20
Kyllä se rebuild mielestäni ihan OK on. Itse asennan sillä, jos mahdollista.

Varsinkin DuoX2 mukana tuleva levy on hivenen epäsopiva. Joten pientä asettelua kaipaa.

Joo mäkin huomasin ton kun yhteen laitoin ei oo ihan jämpti.

mKo
17.11.2005, 14:26
...ei oo ihan jämpti.
Itekki huomasin ton. Tosin mä revin sen levyn irti ja pistin johdoilla kiinni :)

Dream
17.11.2005, 14:54

Toi kyllä nopeuttaa tosi paljon jos enemmän asentelee noita piirejä.
Mä kun teen vähemmän, niin piuhoilla saan omasta mielestä paremman lopputuloksen.

Shadown
17.11.2005, 14:58
Itsekkin johdoilla, jollei sitä levyä ole laittaa.

Toisaalta sillon joskus joutukin laittaa jokaisen, koska ennen vanhaan moisia levyä ollutkaan.