Näytä koko versio : Xlink
Voisitteko laittaa suomenkielellä miten asennan Xlinkin. Siis mitä pitää tehdä, että voisin pelata XBOXilla netissä. Mulla on modpiirillä modattu XBOX. Voiko pelata poltettuja pelejä?
Voit pelata poltettuja pelejä. Tee aluksi:
1) Rekisteröidy (http://www.teamxlink.co.uk/?go=register) käyttäjäksi (saadaksesi XTag-tunnuksen ja salasanan).
2) Lataa (http://www.teamxlink.co.uk/?go=download) ja asenna "XLink Kai: Evolution 7" -ohjelma PC:lle.
3) Jaa nettiyhteys PC:lle ja Xboxille (http://www.tdubel.com/artikkelit/xboxliitverkko2.html).
Jos käytät ohjelman kanssa XBMC:tä, asenna sen uusin versio. Katso sen jälkeen XLink-KAI Quick-Guide for XBMC (http://prdownloads.sourceforge.net/xbmc/XLink-KAI_XBMC-QuickGuide_1.1.01.pdf).
Miten jaan nettiyhteyden? Entä XBConnect: pystyykö pelaamaan modatulla boxilla?
Mikä olis helpoin tapa noista nettiyhteyden jakamisista? Entä XBConnect: pystyykö pelaamaan modatulla boxilla poltettuja pelejä? Aika vaikeelta näyttäs olevan toi johtojen kytkeminen >:/
Helpoin tapa on varmaankin ensimmäinen. Voi pelata poltettuja pelejä.
Mä en vaan voi älytä tota ykköstapaa!! :(
En ees ymmärrä mikä toi hubi tai reititin on!!
Mistä saan hubin vai onko se mulla jo valmiina tietokoneessa? Onko RJ-45 kaapeli samanlainen kuin mikä yhdistää Adsl-modeemin (joka on mulla tossa lattialla) ja tietokoneen. Mun täytyy siis ostaa 2 kpl. niitä RJ-45-kaapeleita?
EDIT:
Luulin että Ethernet-kaapeli ja rj-45-kaapeli on sama asia. Vaan eipäs olekaan, vai onko? Mä en tajuu paljoo jaskaa näistä asioista enkä teidän puheista :cry:
_Rurouni
21.02.2005, 23:25
Jos on kaksi rj-45 porttia, niin silloin lienee myös kaksi verkkokorttia. Yleensä valmiissa paketeissa on vain yksi. Uusi kortti maksaa alle 10€ alan liikkeissä.
Jos on kaksi rj-45 porttia, niin silloin lienee myös kaksi verkkokorttia. Yleensä valmiissa paketeissa on vain yksi. Uusi kortti maksaa alle 10€ alan liikkeissä.
Mulla on niitä rj-45 portteja 3 kpl??? Mutta mistä tiedän onko verkkokorttejakin 3 tai 2?? Mulla on HP Pavilion T849 tietokone. Linkki: http://www2.gnt.fi/scripts/DBMNet.dll?TuoteTiedotST?TUOTEKOODI=PS357AA%23ABX& V=3&ID=5055154&HINTA=855&LANG=0
Joku vois kans kertoo mikä hubi on...
Anttilan noi "suorat linkit" eivät toimi. Ovat yksilöllisiä.
Enkä myöskään usko, että tarkoittamasi liittimet ovat RJ-45 liittimiä.
Verkko-korteissa on yleensä vain yksi liitin. Joissakin Hubi/verkkokorteissa on useita.
Myöskään en usko, että koneessasi olisi useita verkkosovittimia.
Emolla saattaa olla yksi sovitin.
_Rurouni
22.02.2005, 00:19
Windows xp:ssä Ohjauspaneeliin -> Suorituskyky ja hallinta (mikä lieneekään suomenkielisessä, kuitenkin tuo piirakan kuva) -> Administrative tools (en muista mitä suomeksi kansion, vasaran ja koneen kuva) -> Tietokoneen hallinta (jälleen jotain sinnepäin tietokoneen kuva) -> laitehallinta (englanninkielisessä device manager mitä lienee suomenkielisessä). Siellä pitäisi näkyä verkkosovittimet. Sieltä näet montako niitä on.
Windows xp:ssä Ohjauspaneeliin -> Suorituskyky ja hallinta (mikä lieneekään suomenkielisessä, kuitenkin tuo piirakan kuva) -> Administrative tools (en muista mitä suomeksi kansion, vasaran ja koneen kuva) -> Tietokoneen hallinta (jälleen jotain sinnepäin tietokoneen kuva) -> laitehallinta (englanninkielisessä device manager mitä lienee suomenkielisessä). Siellä pitäisi näkyä verkkosovittimet. Sieltä näet montako niitä on.
Sietä löyty 1394-verkkosovitin ja Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC. Eli...???
No niin, mitä mun täytyy ostaa, jotta pääsisin pelaamaan Xlink Kai:ssa helpoimmalla tavalla? Kertokaa joku onko mulla hubi jo valmiiksi tietokoneessani vai täytyykö se ostaa?
Sun "täytyymiset" riippuu melko pitkälle siitä mitä tällä hetkllä omistat.
Mitä ilmeisemmin koneesi sisältää verkko-kortin.
Myöskin ilmeisesti omistat nettiyhteyden.
Nyt vain pitäisi tietää miten se on toteutettu?
Sietä löyty 1394-verkkosovitin ja Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC. Eli...???
1394 on ilmeisesti Firewire, ei siis mikään oikea verkkosovitin, toisin kuin tuo Realtek 8139. Yksi kortti on siis itse koneessa, nyt vain pitäisi keksiä mistä pisteestä tuon verkon jakaa. Tähän olisi huomattavasti helpompi neuvoa jos tietäisit jotain muutan tämänhetkisestä verkostasi(internetyhdeyskilkkeistä).
Toistaiseksi en tiedä :cry: vai :lol:
:wink:
Mikä se hubi on ja mistä saan sen? Vai onks se mulla jo pc:ssä valmiina?
Sun "täytyymiset" riippuu melko pitkälle siitä mitä tällä hetkllä omistat.
Mitä ilmeisemmin koneesi sisältää verkko-kortin.
Myöskin ilmeisesti omistat nettiyhteyden.
Nyt vain pitäisi tietää miten se on toteutettu?
Toteutettu? Öö...
Itse olen nyt päässyt siihen pisteeseen, etten pysty auttamaan sinua.
Jollet pysty erottamaan mikä on Hubi taikka verkko-kortti, on melko vaikeaa auttaa.
Myöskin on erittäin tärkeää että tiedämme mikä on ratkaisusi miten internettiin pääset. Tämä Internet homma on se keskeisin. Myöskin seikka jota emme pysty millään arvaamaan. Sinun vaan täytyy se itse tietää ja selvittää meille.
Jollet pysty erottamaan mikä on Hubi taikka verkko-kortti, on melko vaikeaa auttaa.
Myöskin on erittäin tärkeää että tiedämme mikä on ratkaisusi miten internettiin pääset. Tämä Internet homma on se keskeisin. Myöskin seikka jota emme pysty millään arvaamaan. Sinun vaan täytyy se itse tietää ja selvittää meille.
Toisin sanoen, hanki joku apuihin jonka älykkyysosamäärä on HIEMAN omaasi suurempi. Tämä saattaa jopa osata kertoa mitä eroa on hubilla(keskittimellä) ja verkkosovittimella :wink:
thorwald0
23.02.2005, 21:41
No älkääs nyt pilkatko, ei kaikki voi tommosia asioita tietää. :D
Mutta kyllä PC-ToN asiaakin kirjoitti nimittäin jos et itse osaa niin pyydä kaveri kattoon niitä rojujas jos se asia siitä aukeis.
edit:
Sanoit että sulla on adsl modeemi lattialla. Tarvitset vain ristiinkytketyn parikaapelin modeemin ja xboxin välille niin boxillas pääset sillon nettiin , mutta sitä en tiedä miten sillä sitten pelata xlinkissä tai xbconnectissa kun siinä ei ole pc:tä välissä missä itse ohjelma pyöris?!? Eli osta 10/100 ethernet verkkokortti ja siihen se kierretty parikaapeli sekä lahjo kaveris asentaan ne. Yhteyden jakamisessa on jonkin verran säätöä, mutta siihenkin löytyy ohjeet tdubelin sivuilta.
No älkääs nyt pilkatko, ei kaikki voi tommosia asioita tietää. :D
Mutta kyllä PC-ToN asiaakin kirjoitti nimittäin jos et itse osaa niin pyydä kaveri kattoon niitä rojujas jos se asia siitä aukeis.
edit:
Sanoit että sulla on adsl modeemi lattialla. Tarvitset vain ristiinkytketyn parikaapelin modeemin ja xboxin välille niin boxillas pääset sillon nettiin , mutta sitä en tiedä miten sillä sitten pelata xlinkissä tai xbconnectissa kun siinä ei ole pc:tä välissä missä itse ohjelma pyöris?!? Eli osta 10/100 ethernet verkkokortti ja siihen se kierretty parikaapeli sekä lahjo kaveris asentaan ne. Yhteyden jakamisessa on jonkin verran säätöä, mutta siihenkin löytyy ohjeet tdubelin sivuilta.
Juu-u, mutku haluun tolla ykköskohdan tavalla, joka on helpoin! (mähän en tunnetusti nero oo) :cry: :cry: :cry:
Jeps, taidan mennä ostaa ne pari kpl. rj-45 kaapelia ja yritän vaan säkälle saada ne johdot oikein :cry: :evil:
Mihis koneelta menee tuo verkkopiuha, siis se, jossa on RJ-45 päät. Älä lkuitenkaan sekoita "puhelinpiuhaan", jossa nuo liittimet ovat hivenen kapeammat (RJ-11). Jos tuo piuha menee erilliseen "laatikkoon" (luultavasti jotain tällaista (http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=0921407911872)), jossa on luultavasti jotain valoja ja mahdollisesti lähtee puhelinpiuha (se hivenen pienempi) puhelinrasiaan ja tämän lisäksi sähköpiuha. Jos näin on, niin tuon laatikon takaa saattaa löytyä lisää tuollaisia RJ-45 liittimelle tarkoitettuja reikiä. Jos tällaisia reikiä on vapaana, osta suora ("se normaali") verkkojohto ja laita sen toinen pää Boxin perään ja toinen siihen "laatikkoon".
Mihis koneelta menee tuo verkkopiuha, siis se, jossa on RJ-45 päät. Älä lkuitenkaan sekoita "puhelinpiuhaan", jossa nuo liittimet ovat hivenen kapeammat (RJ-11). Jos tuo piuha menee erilliseen "laatikkoon" (luultavasti jotain tällaista (http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=0921407911872)), jossa on luultavasti jotain valoja ja mahdollisesti lähtee puhelinpiuha (se hivenen pienempi) puhelinrasiaan ja tämän lisäksi sähköpiuha. Jos näin on, niin tuon laatikon takaa saattaa löytyä lisää tuollaisia RJ-45 liittimelle tarkoitettuja reikiä. Jos tällaisia reikiä on vapaana, osta suora ("se normaali") verkkojohto ja laita sen toinen pää Boxin perään ja toinen siihen "laatikkoon".
Siinä on tämmösiä paikkoja vapaana: ETH-1, ETH-2, ETH-3, ETH-4 ja CLI
Sitkö pääsee pelaamaan Xlink Kaissa vai pitääkö vielä sählätä johtojen kanssa? Kertokaa, olen jo näin lähellä päästä XBOXilla nettiin! Selitätte sit samalla tavalla ku Ultor ku muuten mä en tajuu :D :P :wink: :lol:
_Rurouni
24.02.2005, 23:19
Uskoisin että johonkin ETH-porteista voit liittää. Onko reikä samanlainen kuin xboxin perseessä? Jos on niin suora Cat5-kaapeli väliin. Meneekös tietokoneesta samanlaiseen reikään kaapeli? Jos ei, niin tietokone saattaa olla usbilla kiinni modeemissa. Yleensä modeemissa ei voi käyttää samaan aikaan sekä usbia, etää ethernettiä.
Sitkö pääsee pelaamaan Xlink Kaissa vai pitääkö vielä sählätä johtojen kanssa? Kertokaa, olen jo näin lähellä päästä XBOXilla nettiin! Selitätte sit samalla tavalla ku Ultor ku muuten mä en tajuu :D :P :wink: :lol:
Jos omaan minkään laisia taiteellisia lahjakkuuksia niin söhäisenän jonkin lainen kuva tuost tämänhetkisestä tilanteesta, jossa näkyy porttien nimet, laitteiden merkit etc. Täältähän löytyy hyvä galleria joten voit latittaa kuvan sinne. Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Sitten vain pistät linkin tähän niin eiköhän jotain apua löydy.
Jos omaan minkään laisia taiteellisia lahjakkuuksia niin söhäisenän jonkin lainen kuva tuost tämänhetkisestä tilanteesta, jossa näkyy porttien nimet, laitteiden merkit etc. Täältähän löytyy hyvä galleria joten voit latittaa kuvan sinne. Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Sitten vain pistät linkin tähän niin eiköhän jotain apua löydy.
ADSL-motukka tollanen: http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://dsl.nokia.co.nz/siteimages/hd_m1122.jpg&imgrefurl=http://dsl.nokia.co.nz/m1122/&h=160&w=452&sz=9&tbnid=be26jC_5HVMJ:&tbnh=43&tbnw =121&start=6&prev=/images%3Fq%3DNokia%2BM1122%26hl%3Dfi%26lr%3D
Tietsikka HP Pavilion T849: http://www2.gnt.fi/scripts/DBMNet.dll?TuoteTiedotST?TUOTEKOODI=PS357AA%23ABX& V=3&ID=5055154&HINTA=855&LANG=0
Ei noista varmaan apuu oo. Miten saan kuvan sinne galleriaan? Digikamera??
Uskoisin että johonkin ETH-porteista voit liittää. Onko reikä samanlainen kuin xboxin perseessä? Jos on niin suora Cat5-kaapeli väliin. Meneekös tietokoneesta samanlaiseen reikään kaapeli? Jos ei, niin tietokone saattaa olla usbilla kiinni modeemissa. Yleensä modeemissa ei voi käyttää samaan aikaan sekä usbia, etää ethernettiä.
Jeps, ETH-portit on samanlaisia ku Xlootan perseessä
Kyllä, tietokoneesta menee samanlaiseen reikään se kaapeli. Se menee ETH-1:seen
Nyt löyty joku koneen mukana tullu paperi, jossa näkyy kaikki porttien nimet ym.
A) Virran LED-valo :D
B) Jännitteen vainta
C) Virtajohtimen liitäntä
D) PS/2-hiiren liitäntä
E) PS/2-näppäimistön liitäntä
F) Sarjaportti
G) Rinnakkaisportti
H) VGA-näytön portti
I) 4 USB 2.0-portia
J) LAN-verkko (Ethernet)
K) Mikrofoonin liitäntä
L) Äänen tulolinja
M) Äänen lähtölinja
N) Modeemi (Tulolinja RJ-11)
Vain jossakin malleissa (En tiedä onko mun):
O) Digitaalisen äänen tuloliitäntä
P) Digitaalisen äänen lähtöliitäntä
Q) FireWire (IEEE 1394)-portti
R) Sivukaiuttimen portti
S) Takakaiuttimen portti
T) S-video (TV:n lähtö)
Skanneri ois ihan jees, siinä lapussa on hyvät kuvat niistä porteista
Kohta J on se verkkotöppeli.
Siinä on tämmösiä paikkoja vapaana: ETH-1, ETH-2, ETH-3, ETH-4 ja CLI Sitkö pääsee pelaamaan Xlink Kaissa vai pitääkö vielä sählätä johtojen kanssa? Kertokaa, olen jo näin lähellä päästä XBOXilla nettiin! Selitätte sit samalla tavalla ku Ultor ku muuten mä en tajuu :D :P :wink: :lol:
Juu, eli tarvitset ainakin verkkojohdon boxin ja tuon modeemin välille. Johonkin vapaaseen ETH porttiin laitat (jos ETH-1 on käytössä niin vaikka ETH-2:seen) piuhan toisen pään ja sitten piuhan toinen pää boxin taakse. Tämä nyt ainakin aluksi tarvitsis tehdä...
Siinä on tämmösiä paikkoja vapaana: ETH-1, ETH-2, ETH-3, ETH-4 ja CLI Sitkö pääsee pelaamaan Xlink Kaissa vai pitääkö vielä sählätä johtojen kanssa? Kertokaa, olen jo näin lähellä päästä XBOXilla nettiin! Selitätte sit samalla tavalla ku Ultor ku muuten mä en tajuu :D :P :wink: :lol:
Juu, eli tarvitset ainakin verkkojohdon boxin ja tuon modeemin välille. Johonkin vapaaseen ETH porttiin laitat (jos ETH-1 on käytössä niin vaikka ETH-2:seen) piuhan toisen pään ja sitten piuhan toinen pää boxin taakse. Tämä nyt ainakin aluksi tarvitsis tehdä...
Ok juu, mitä muita johtoja täytyy kytkeä ja mihin 8)
Johtopuolelta ei tarvitse sitten muuta. Boxin asetuksissa ja PC:n asetuksissa tosin voi joutua jotain säätämään...
Johtopuolelta ei tarvitse sitten muuta. Boxin asetuksissa ja PC:n asetuksissa tosin voi joutua jotain säätämään...
Ja vielä kun tietäisi mitä...
_Rurouni
26.02.2005, 15:19
Nyt alkaa neuvominen menemään mielestäni liian pitkälle. Kyllä sen verran mielestäni pitää opetella itsekin tekemään että kokeilee, korjaa ja kokeilee lisää. Tai sitten kutsuu sen osaavan kaverin. Mielestäni xlinkissä oli riittävän selkeät ohjeet, joilla sen saa toimimaan. Miksi pitäisi vielä neuvoa kun on jo ohjeet? Kuten nettiradio forumissa aikanaan huomattiin, kun neuvottiin ohjeissa jo olevia asioita, sai niitä samoja asioita neuvoa kerran viikossa. Toivottavasti niin ei käy tällä forumilla.
Ja vielä kun tietäisi mitä...
Kuten jo todettiin, niin käy hommamassa eka se johto (ei maksa juuri mitään) ja kokeile. Parhaassa tapauksessa kaikki hoituu automaattisesti.
Ok, ostan siis sen verkkojohdon. Vai onko sille jotain erilaisia nimiä, jos myyjä kysyy: millainen verkkojohto, nii meikä vaan: ööhh... err...
KIITOS, KIITOS, KIITOS, KIITOS, KIITOS KAIKILLE!!!!
SMACK SMACK SMACK PUS PUS :D :D :) :) :lol: :lol: 8) 8) :P :P :wink: :wink: :mrgreen: <3 <3 <3 <3 <3
Ok, ostan siis sen verkkojohdon. Vai onko sille jotain erilaisia nimiä, jos myyjä kysyy: millainen verkkojohto, nii meikä vaan: ööhh... err...
SMACK SMACK SMACK PUS PUS :D :D :) :) :lol: :lol: 8) 8) :P :P :wink: :wink: :mrgreen: <3 <3 <3 <3 <3
Suoraan kytketty aka. suora :)
Suoraan kytketty aka. suora :)
Jeps, juuh 8)
Joo, käyn kaupungilla ostaa sen kuapelin ja tuun kertoo pelittääkö :P
Onko tossa tokassa viestissä Xlink Kai:n uusin versio?
Onko tossa tokassa viestissä Xlink Kai:n uusin versio?
Olet ilmiselvä trolli, joten tähän ei pitäisi vastata, mutta... Uusin versio on Xlink Kain sivuilla.
solttumies
16.03.2005, 18:43
Miten saisin xlinkin löytämään kovollani olevat system link pelit? nyt pelit-tabissa ei näy ku halo2,motogp2 ja flatout.
Olen nyt saanut Xlink KAI:n asennettua koneelleni ja pystyn selailemaan käynnissä olevia pelejä sieltä. Xbox on ainakin jonkinlaisessa nettiyhteydessä koska olen onnistunut päivittämään avalaunchin sitä kautta ja hakemaan pari skiniä.
En silti onnistu liittymään mihinkään peliin. Olen ymmärtänyt että xboxi pitää laittaa system link tilaan jossa sen pitäisi hakea käynnissä olevia pelejä. Sitten tietokoneelta (Xlink KAI) pitäisi vain valita peli johon haluaa liittyä, mutta tällöin ei tapahdu mitään. Xlink tunnistaa kuitenkin Xboxin mutta xboxin ruudulla ei näy yhtään peliä johon voisi liittyä. Apua!?
Eli menet tosissaan siinä pelissä System Link tilaan. Millään Avalaunchin asennuksilla ei ole merkitystä. Voit pelata peliä levyltä taikka kiintolevyltä.
Kun olet pelin laitta System Linkkiin, valkkaat vain avoinna olevan pelin Xlink Kaissa tai vastavassa ja liity sinne. Pelin myöskin pitää olla siinä tilassa mihin ilmestyy avoimet pelit. Kun olet liittynyt PC:llä johonkin peliin, ilmestyy se myöskin Xbox:lle. Sitten valkaat vain Xbox:lla näkyvän pelin ja pelaat.
En ole varma osaanko liittyä peliin mutta luulenpa että nimeni pitäisi tällöin näkyä ikkunan vasemmassa reunassa eikä oikeassa. Miten liittyminen tapahtuu? Xboxin ruudulle ei ilmesty mitään muuta teksitä kuin "greate new game" tai jotain sellaista joka on siinä jo valmiiksi ja oikealla puolella on joku kartta missä lukee "unknown".
Olet oikeassa paikassa. Mutta voihan asiaan vaikuttaa, ettei peli ole avoin. Kokeile muita pelejä alkuun.
Jos peli on "private" niinkuin kaikki tuntuu olevan niin onko se silloin avoin? Ja kuinka peliin liitytään vai pitäisikö liittyminen tapahtua silloin kun painaa sitä nuolta joka johtaa siihen peliin?
En nyt muista miten toi Kai toimi. Mutta sana "private" tarkoittaa suomeksi kyllä ykstyistä, joten luulis olevan lukossa. Mutta katsastan tuon vaikka tuossa kohta.
Niin en tiedä mitä räpläilet, mutta ensin valkkaat konsolin (Xbox) ja painat sitä nuolta. Sitten valkkaat pelilajin (esim First person shooter). Tällöin listantuu sen pelityylin pelit ja sitten valkkaat pelin (Esim. Halo1/2). Sitten tulee valikko jos pelejä enempi, jossa pääset valkkaan esmes euroopan. Sitten valkkaat itse pelin. Lukko kuvassa esittää, jos peli on lukittu.
Ja tällöin kun on valinnut pelin johon haluaa liittyä xboxin ruudulle pitäisi ilmestyä se peli, vai?
Kyllä. Jollei, niin asiaa voi haittaa palomuurit sun muut.
Myöskin näin ohimennen sanon, että Xboxissa pyörivä peli täytyy vastata luonnolisesti sitä mihin peliin liityit Kaissa.
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.